Retailprofessional met passie en betrokkenheid.


Raymond Bruinsma is oprichter en eigenaar van Retail Marketing Partner. Raymond is een gepassioneerde, ondernemende senior executive met meer dan 24 jaar ervaring in online / offline retail, met specialisme in algemeen bestuur, marketing & sales, omnichannel. En zeker een retailprofessional die midden in de operatie staat.

Met een duidelijk track record en bewezen competenties.

Track record
Bedrijven waar Raymond voor werkte (zowel in vaste dienst en / of als interim / consultant), zijn o.a. Super de Boer, Expert, Halfords, Birecto, OmniStock, Hollander Techniek Retail, Intersport, Instore Analytics, Media Artists, e-machine.nl, Livv mobile health, Profile de Fietsspecialist, Afterpay, Fietswereld, DA drogist, Fredhopper, Teufel Audio.

Competenties
Raymond Bruinsma is in te zetten als Interim Manager voor Senior Management of Directie functies op gebied van Commercieel Management, Marketing, E-commerce en Omnichannel.

Door jarenlange ervaring op senior niveau in verschillende management functies kunnen wij u op zowel strategisch als op operationeel niveau ondersteunen. Wij ontzorgen uw organisatie bij de implementatie van deze innovatie- en verandertrajecten.

Daarbij werken we vanuit een heldere resultaatgerichte denkwijze:

uw doelen staan centraal, waarbij we graag samen met u en uw medewerkers ondernemen.

ONZE DIENSTVERLENING

Wij streven naar een optimale ondersteuning voor organisaties en individuen, zodat we hun bedrijfsvisie vast kunnen stellen en hun doelen werkelijkheid kunnen laten worden.

Omnichannel

Inzicht in customer journey en daarop inspelen. Dezelfde merkbeleving en dienstverlening online en offline.

Voorbeelden:
* De online strategie laten aansluiten bij de
bestaande offline activiteiten, zowel in retail als ook in andere branches met name B2B
* Advisering directie retailformules aangaande marketing, merkenbouw en omnichannel beleid
* Bureau selecties in marketing/communicatie en internet software / platform.

Marketing

Het versterken van uw positie, een onderscheidende marketingstrategie en de juiste balans tussen omzet-focus en imago.

Voorbeelden:
* Retail Marketing Model: interne klantdata verrijken met externe klantdata (o.a. Mozaïek profielgroepen) t.b.v. een effectievere inzet media, optimalisatie (lokaal) assortiment en re-locatieplan winkels
* Turn around van inkoopformule naar formule gestuurde service organisatie
* Succesvolle introductie nieuwe merken
* Opzetten internationale afzetkanalen

Interim

Uitvoering van interim werkzaamheden of advies werkzaamheden o.b.v. de doelen die uw organisatie zelf stelt.

Voorbeelden:
* a.i. directie functies bij retailers en retail gerelateerde bedrijven zoals internetbureaus
* Begeleiden / aansturen van start-ups met als resultaat financieel gezonde organisaties
* Opzetten van nieuwe commerciële afdelingen en coachen medewerkers / managers

MARKETING. OMNICHANNEL. CONSUMER INSIGHTS.