MARKETING
OMNICHANNEL
CONSUMER INSIGHTS

WELKE DIENSTEN LEVEREN WIJ?

Wij verrichten complexe interim opdrachten, door samen met de retailers/leveranciers te ondernemen en te bouwen aan het merk en de formule, van plan tot uitvoering. Naast interim werkzaamheden voeren we ook grotere projecten op projectbasis uit.

MARKETING

Het succes van een retailer begint met een krachtige positionering en een onderscheidende formule. Retail Marketing Partner ondersteunt retailers om hun positionering en strategie te optimaliseren. Met name digitalisering en de juiste data op de juiste wijze toepassen worden steeds belangrijker en vereisen een continue optimalisatie van de positionering.

Het leveren van meerwaarde is hierbij van essentieel belang. Retail Marketing Partner ondersteunt retailers bij dat gehele proces door middel van het samen bouwen van een onderscheidende positionering / marketingstrategie, het verzamelen en lezen van de juiste klantdata en dit te vertalen naar de marketingacties, commerciele kalender, etc.

Omnichannel

Door het gebruiken van een optimale mix van kanalen (verkoop en communicatie kanalen) worden de bedrijfsdoelstellingen en de klantervaringen gemaximaliseerd. Welk kanaal de klant ook gebruikt (winkel, webshop, social, etc.), de merkbeleving en de dienstverlening dient binnen deze kanalen volledig aan elkaar gelijk te zijn. Dit vereist een heldere analyse van de customer journey, dus de weg die de klant aflegt voordat deze tot de gewenste actie overgaat. Om zo de formule propositie hier optimaal op af te stemmen.

Ook het gebruik van de beste software systemen is hierbij van essentieel belang. De basis voor omnichannel is een optimale invulling van de juiste software, meetsystemen, cms en datamodellen.

Een slimme invulling van deze digitalisering binnen retail is essentieel om klanten aan uw formule te binden. De juiste mix tussen online en offline is niet generiek en zal voor iedere propositie andere eisen stellen. Door een juiste kruisbestuiving te realiseren tussen de verschillende verkoopkanalen, kunnen de mogelijkheden optimaal benut worden. En dat gaat verder dan het lanceren van alleen een website. Met een Omnichannel aanpak wordt een optimale invulling tussen beide kanalen gerealiseerd en de klant echt centraal gesteld. Retail Marketing Partner heeft jarenlange ervaring in het opzetten en implementeren van een omnichannel beleid binnen retail.

Consumer Insights

In een wereld die versneld verandert, geloven we dat continu klantinzicht het kompas is dat de weg wijst naar het beste resultaat. Consumer insights zijn hierbij essentieel om de marketing inspanningen nog gerichter in te zetten. Door gebruik te maken van de Whize segmentatie profielen (voorheen Mosaic) hebben we inzicht in de kenmerken, interesses en gedragingen van alle 7.711.551 huishoudens die Nederland op dit moment telt. Whize verzamelt data van alle huishoudens in Nederland. Door al deze data te vertalen naar inzichten, helpen we bedrijven met concrete adviezen om slimme en effectieve beslissingen te nemen. Weten wie je klant is per assortiment groep; Weten waar je klant woont (postcode); Weten welke media jouw klant consumeert zowel online als offline.

Dus effectievere inzet van media, targetting doelgroepen, locatiekeuze, optimalisatie lokale assortimenten en kernassortimenten, nieuwe doelgroepen benaderen, etc.

In Nederland verzorgt Whooz (voorheen Experian) de segmentatie van doelgroepen op landelijk / formule niveau. Door een intensieve samenwerking met Whooz en Envisia Media, zijn wij nu in staat om voor individuele winkels, lokale segmentatie modellen te maken, zodat u op lokaal niveau inzicht heeft in uw klantsegmenten.

Benieuwd naar de mogelijkheden?

MARKETING. OMNICHANNEL. CONSUMER INSIGHTS.